Tuesday, May 29, 2012

Harry Potter

Min venindes datter, den yndige Brönte, fylder 11 om gange få dage. For visse er 11 år en særlig alder, for det er jo der, man får at vide, om man kommer ind på Hogwarts.

Mistede jeg lige nogen der i svinget?

Det handler om Harry Potter, ja, det gør så.

Brönte elsker Harry Potter og hele universet omkring det. Og hendes fødselsdagsfest kommer derfor i år til at handle om Hogwarts troldmandsskole, Harry Potter, magi og tryllestave og en hel masse andre fantastiske ting.

Mellem os så er jeg ret ærgerlig over, at jeg ikke er 11 år og er inviteret med til fødselsdagen, for det lyder fantastisk. Hver deltager får sin egen tryllestav. Hvor sejt er det?

Mens jeg lige sidder og ruger over, at jeg ikke har nogen tryllestav, så kan jeg fortælle, at jeg til gengæld har fået lov til at lave noget. Noget jeg er ret spændt på.

Nemlig kagen!

Jeg har kigget på kagedekoration den seneste tid for at finde den helt rigtige kage, og lad mig lige vise jer mine favoritter.

Denne her mandrake-kage. Jeg er helt vild for at få lov til at lave denne her kage. Den er da skøn!

Og denne her kage formet som en bog.


Billede lånt herfra

Og hvad med denne her kage?


Det er da omtrent den sejeste kage i verden, altså hvis man er til Harry Potter og den slags.

Nå, men jeg sendte den vordende fødselar og hendes mor et par ideer til kagen. Det var så måske en fejl.

For hvad tror I, at hun valgte?

Billede lånt herfra

Cupcakes! Helt ærligt?

Det er da i det mindste overskueligt.


*Suk* ... Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal sige

No comments: