Saturday, May 19, 2012

Pride & Prejudice

Jeg har venner af en usædvanlig høj kvalitet. Venner, der sætter pris på chocolate chip cookies, kanelsnegle, sløve eftermiddage i parken med de små og lange samtaler om de helt rigtige stiletter. Og så kan de også komme med superbe indsigter og de rette ord, når livet, forholdet, børnene eller bare en selv ikke er så fantastisk.

Der er ingen tvivl om, at jeg er en meget, meget heldig kvinde med meget, meget gode venner.

At de fleste af dem deler min store kærlighed til filmatiseringer af de engelske pige-klassikere er bare prikken over i'et.

Vi har allerede været igennem Jane Eyre og North & South, begge i BBC versionerne. Den slags er vigtigt. Hvis man ser en dårlig version, kan det virkelig godt gøre varig skade.

For eksempel denne her. Skip de første 5 minutter, og så træk vejret dybt. Det er altså en oplevelse.

I går aftes var det heldigvis Pride & Prejudice, vi så. I versionen fra 1995, heldigvis.

Vi var samlet hjemme hos Sharon, fade med snacks, utallige tæpper og puder og så Colin Firth og Jennifer Ehle i topform i 5 timer. Det var smukt!




"You must allow me to tell you how ardently I admire and love you."

Så bliver det vist ikke bedre, vel?


Eller gør det?

For se lige, hvad man kan købe.

Billede herfra.
 Et stks frieri i pudeform eller på sin kop. Sidstnævnte var jeg liiiiige ved at købe til søster Anne til hendes fødselsdag.

Billede herfra.
Jeg er sikker på, at alt smager bedre, når det bliver drukket af sådan en kop, ikke?

1 comment:

Do You Think I Am An Automaton said...

It was such a fun night wasn't it!? No lace! No lace!
Sharon