Monday, May 14, 2012

Gateau Marcel

Indtil i lørdags vidste jeg ikke, at der var noget, der hed Gateau Marcel. Jeg havde ikke engang hørt om den før.

Gateau Marcel, min nye bedste ven - Billede herfra.

Men nu har jeg smagt den, og jeg tænker stadig på den. Det var virkelig begyndelsen til et meget smukt venskab.

Det er en chokoladekage/mousse, hvor man bager halvdelen, lader den køle af og derpå putter resten af den rå kagedej ovenpå, og så spiser man ellers.

Jeg kan ikke tro, at den er gået min næse forbi alle de år. Det er jo en genistreg.

Især hvis man rigtig, rigtig godt kan lide kagedej, som visse personer, jeg kender, der måske rent faktisk vist nok har rå brownie dej på listen over absolutte yndlingsspiser. Bare udelad bagepulver og skær drastisk ned på smørret, ellers bliver det lidt ubehageligt.

Har jeg hørt ...

Min ven google har fundet en opskrift på Gateau Marcel. Opskriften er uafprøvet, men kagen som sådan kommer med mine største anbefalinger.

Jeg kommer til at drømme om den kage i nat! Hvor er livet dog skønt : )

No comments: