Tuesday, May 22, 2012

En cykel og favnen fuld af bearnaise sauce

For noget tid siden blev bedre halvdelen begavet med en ny, sort cykel. Af den gratis slags. Min yndlings.

Cyklen fik hurtigt en make-over i form af to spraydåser med hvid maling, og så blev den ellers brugt af ham til turen til og fra arbejde.

Nu jeg arbejder, har jeg også brug for en cykel. Sadlen er blevet sat ned, og jeg får nu også lov til at køre på vidunderet.


Jeg har altså lidt glemt, hvor skønt det er at cykle. Især sådan en varm sommerdag, langs søerne, med en let brise i håret.

Det var knap så kønt på vej hjem fra arbejde. Jeg cyklede lidt mere langsomt. Mine ben var ømme, armene værkede, og jeg var så varm, så varm, så varm. Og mine fødder ... jeg skal lige vænne mig til at stå op så mange timer af gangen.

Til gengæld havde jeg et smukt øjeblik i går, da jeg stod på arbejdet med favnen fuld af bearnaise sauce. Litervis! LITERVIS!

Jeg elsker bearnaise sauce, og jeg må sige, at denne her er fantastisk. Jeg kunne spise den med en ske ... ikke at jeg har gjort det nogensinde, men det kunne faktisk godt ske.

Verdens bedste bearnaise sauce sælges lige her sammen med super møre bøffer, toplækre desserter og en kartoffelpure, der er afhængighedsskabende, og hvis man kommer forbi, kan man være heldig at se mig ved gryderne. Så bliver det vist ikke meget bedre!

No comments: