Thursday, May 24, 2012

Vandmelon med spinat og fetaost.

Til frokost sad jeg på en græsplæne i skyggen af nogle smukke, gamle træer. Ungerne løb sammen med deres venner i cirkler omkring mig og mine to veninder.

Foran os var der sandwiches og den smukkeste, lækreste salat, jeg længe har smagt.

Solen skinnede, fuglene pippede, og jeg følte mig næsten som taget ud af en reklamefilm for hjemmegående hausfraus.

Havde det været en reklamefilm, så havde de nok klippet den del ud, hvor jeg tabte vandmelon i skødet.

Men tilbage til maden. Salaten var fantastisk, med sød vandmelon, salt fetaost og lækker spinat. Og så var der en dressing, som jeg ikke kunne placere.

Heldigvis har søde Sharon sendt en opskrift, der straks skal lægges herind. Og den salat skal laves meget snart herhjemme!


Vandmelon salat med spinat og fetaost.
Rækker til tre sultne veninder

1 halv vandmelon, i mundrette stykker - gerne kernefri
1 pakke fetaost, i små tern
Frisk spinat - eller rucula, hvis man er til lidt mere smag

Dressing

1 dl vandmelon i stykker
1 spsk citronsaft
½ tsk honning
1 knsp salt
3 spsk olie
Sort peber

Anret salat. Blend ingredienser til dressing og smag til. Server. Spis. Undlad at spilde på nederdel.

Den bliver et hit her til sommer. 

1 comment:

Do You Think I Am An Automaton said...

Imagine how good it will be when you make it with proper feta instead of salad ost!