Saturday, June 2, 2012

Frosting

Jeg er begyndt at træne, altså sådan rigtigt med vægte, pumpende musik og mærkelige former for maskiner.

Og nej, min træning har ikke noget at gøre med overskriften. Selv om man hurtigt kunne finde en mulig forklaring mellem de to udsagn.

Pointen er, at jeg er træt, træt, træt. Jeg har slet ikke fået blogget. Til gengæld har jeg lige om lidt nogle fantastiske overarme, en flad mave ... eller noget.

Til gengæld har vi fået spist en masse gode sager og bagt lidt kager, så der er skønne sager, der bare venter på at blive lagt på bloggen.

En af dem er en ny version af en skøn frosting. MUMS!

Min veninde spiste den med en ske i går, og jeg kan ikke rigtigt bebrejde hende det.

Normalt laver jeg den med mørk farin og bruger den til kanelkage. Men da jeg havde brug for en helt hvid frosting, der ville gå godt sammen med en chokoladekage, blev den mørke farin udskiftet med almindeligt sukker.

Det var en geni streg. Ikke fordi jeg tror, at jeg er den første, der har fundet på det, men det smagte nu altså så godt!

Opskriften kommer her:

Hvid frosting

100 gram smør, ved stuetemperatur
200 gram flødeost, jeg bruger altid Philadelphia (ikke Light, aldrig Light!)
1 tsk vanille essens - evt. vanille korn
3-4 dl sukker

Rør smør og sukker sammen med en elpisker, til det har en fin homogen konsistens.

Tilsæt vanille essens og halvdelen af sukkeret. Rør rundt. Smag. Tilsæt mere sukker, til du er tilfreds med smagen.

Jeg plejer at smage den til sammen med et lille stykke af kagen, den skal bruges med. Det er omtrent min favorit del af hele processen.

Stil den på køl i nogle timer, før den skal bruges. Sukkerkrystallerne opløser sig imens, og resultatet er en silkeblød, lækker frosting med den helt rette konsistens.

Nemt og ret så lækkert!

No comments: