Sunday, June 24, 2012

Hyldeblomstpandekager - og ret så god musik

Jeg sidder og kigger på løbesko her til aften på nettet. Og for at se, om jeg kunne finde nogle andre løbebukser.

Og så er jeg i gang med en eller anden form for detox, der gerne skulle gøre mig propfuld af energi, få mig til at stråle med funklende ren hud og tabe et par kilo.

Der er en stor mangel på kager i mit liv lige nu. En rigtig stor mangel.

Det er lidt af et problem, når jeg blogger om desserter og kagedekoration normalt. Hvem gider læse om mangoer, grøntsagssuppe eller mine overvejelser omkring nye løbesko?

Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg nu skal skrive om på min blog.


Men heldigvis tog den lille familie ud på tur i går med den nye cykel for at plukke hyldeblomster, der skulle bruges til både det ene og det andet.

Med bedre halvdelen og Samuels hjælp blev en god portion af klaserne lavet til hyldeblomst saft, der nu står og trækker. Senere på aftenen lavede jeg et glas med hyldeblomstolie, som jeg ikke helt ved, hvad jeg skal bruge til. Inden det har trukket færdigt om et par ugers tid, så har jeg sikkert fundet anvendelsesmuligheder.

Ellers må børnene drikke det, når vi engang løber tør for saft.

Resten af blomsterne blev lavet til hyldeblomst pandekager, der blev spist med stor entusiasme af de små monstre og bedre halvdelen.

Jeg har endda også et billede af dem, hvor de ser saftige og ret så lækre ud. Mums!


Der er endda dette action shot, med bedre halvdelen der hælder appelsin sirup på. Mums, det var godt!

Problemet er bare, at kort tid efter pandekagerne var blevet spist, skete der noget med førnævnte entusiastiske pandekagespiseres maver. Ikke noget godt, desværre.

Det kan jo godt være et tilfælde, har jeg argumenteret over for bedre halvdelen i dag. En dag han for øvrigt har tilbragt i sengen. Men mellem os, så er jeg ikke helt sikker.

Så skal vi ikke bare blive enige om, at jeg ikke deler opskriften med jer. Bare for en sikkerheds skyld.

Så den planlagte opskrift er skrottet, og min nat snacks bestående af en halv mango er ikke særlig interessant. Selv om det var en ret god mango!

Heldigvis hører jeg noget ret godt musik, og det vil jeg gerne dele. Rigtig, rigtig fin musik!



Jeg kan godt lide Adele, men på en eller anden måde så vinder mand + guitar altid hjemme hos mig.

Og se, god musik, det er da meget bedre end opskrifter på en eller anden syndig chokoladekage, ikke?


Ikke?



... hallo, er der nogen?

No comments: