Wednesday, April 11, 2012

Påske småkager

I mandags kom min veninde Caroline og frøken Annesofie over til togbane bygning, erobring af verdenshavene, kreativ tegning og pyntning af småkager.

Jeg brugte en ganske almindelig sugar cookie opskrift, som findes lige her.


Sommerfugle hører sig til, når det sådan er forår. Ja, vi har stadig støvler og vanter på herhjemme, men skal vi ikke bare lade som om, at det er forår? Fornægtelse er sådan en smuk ting.


Der var glasur, uanede mængder krymmel, fondant i flere farver, udstikkere og så videre. Udstyr i sådan et omfang, at der næsten ikke var plads på bordet til rent faktisk at gøre noget. Mådehold er desværre ikke mit største talent.

Projektet var måske også lige lovligt ambitiøst, når der også er to 4-årige børn i ligningen. Til gengæld havde alle det rigtig hyggeligt. Der blev spist ganske få småkager, men til gengæld rigtig meget krymmel. Altså det krymmel, der ikke lige røg på gulvet.

Heldigvis er Samuel glad for at støvsuge.


Nogle af Samuels kager. Den dreng elsker virkelig bare krymmel, og han er tydeligvis også ret glad for glitter. Et overdrevet glitter-forbrug gør mig altså lidt stolt.


Veninde Caroline lærte at lave brush embroidery, og var ligesom jeg, ret betaget af det. Det er da også nogle fine, fine kager.


Og jeg lavede et påskeæg med glasur og fondant blomster. Altså sukkerkager med sukker oven på et lag af sukker.

Jeg burde i den grad blive sponsoreret af en tandlæge! Eller måske en diætist.


Jeg fik afprøvet lidt forskellige teknikker, og det er altså virkelig, virkelig hyggeligt at sidde sådan en eftermiddag omgivet af sukker, i godt selskab og pusle med sådan nogle småkager.


Også selv om glasuren var lige lidt for stiv. Men det ved vi til en anden gang : )

2 comments:

Unknown said...

Er ret så imponeret over din pyntekompetence ;o)
De er rigtig flotte..

Skønt når børn kan være med

Lone

Do You Think I Am An Automaton said...

These cookies were so pretty and so tasty! I think I ate that cookie with all the little beautiful flowers on it. Yum!