Friday, April 20, 2012

Fru Gæsteblogger Nathalie

Lad mig præsentere min tidligere roommate, top notch kammerat og persona extraordinaire Fru Nathalie Evensen

Ih, det er altså en ret så stor ære at få lov til at gæsteblogge her på Visselulle. Nu håber jeg ikke at jeg skræmmer alle Lenes trofaste læsere væk. Jeg har selv en blog, som jeg nu i pinligt lang tid har svigtet på det groveste, men måske min gæsteoptræden her kan få sat lidt skub i hjulene igen.
Jeg har selvfølgelig tænkt over hvad der kunne være interessant for jer at læse om, men i stedet for at skrive det som jeg tror at I måske, kunne tænkes, eventuelt ville finde spændende, så har jeg besluttet at jeg i stedet vil skrive om det der fylder mit hoved, det jeg kan ligge søvnløs over om natten. Jeg er nemlig sådan en person der kan ligge og spekulere på hvad jeg stille op med de sorte huller der er i mit hjem. 

"Hvad er sorte huller?" spørger du måske. Jeg er kendt for at skabe sorte huller. Det er steder i mit lille univers hvor ting forsvinder. Det er de der steder, som jeg håber vi alle har i en eller anden størrelsesorden, de steder hvor det er umulige at holde orden, de der steder hvor man altid lægger ting, som man måske aldrig finder igen. For nogen er det måske en rodeskuffe i køkkenet, et bord på et kontor, en hylde, et gæsteværelse eller andet. Men her hos mig er det under trappen. Jep, mit største sorte hul (og tro mig jeg har flere) er under trappen.

Vores lille rækkehus har verdens mindste entré, ikke meget garderobeplads i stueetagen og en lang smal gang med et åbent trapperum. Rummet under trappen er nærmest det første sted, hvor der er plads til at vende sig, efter man er trådt ind i huset. Det betyder så også at det ofte er her sko, jakker, reklamer, tasker, trøjer, huer og andet man lige skal af med i farten, ender. 

Jeg har søgt inspiration mange steder. Men især pinterest har givet mig tonsvis af ideer. Jeg LOVE det sted. Jeg kan forsvinde helt ind i "opslagstavlen" når jeg søger for "under trappe" og "garderobeplads" ideer.

Jeg har besluttet mig for at dele mit sorte hul med jer (hmm, ikke tænk for meget over den sætning). I får lov til at se mit rod når det er værst(ok, desværre kan det faktisk godt blive endnu værre, men lad os lige lade som om et øjeblik, at jeg er en person der har styr på tingene og aldrig lader mit rod blive værre end det I nu skal se). Ikke døm mig!

Kan I se problemet? I kan se at vi har prøvet at finde løsninger. En lille reol, knager, en kurv til sko der ikke bliver brugt så tit, men så er der også lige kurven med papir til genbrug, og ja.. alt det andet. Jeg forstår virkelig ikke hvad andre mennesker gør. Hvad gør man med jakker, sko, huer, futsko (hjemmesko for dem af jer der ikke er nordjyder), tasker og alt det der? 

Jeg ville ønske jeg havde systemhjerne og plads nok til, at alle ting i mit hjem havde sin egen plads  (og at tingene automatisk fløj på plads når jeg var færdig, men det er vist virkelig ønsketænkning)

Se nu lige her.. jeg får næsten tårer i øjnene når jeg ser geniale løsninger som det her: 


eller den her ...


den her er sød, men det bliver altså ikke her.. men ih altså:




Men den idé der virkelig får mig til at vende og dreje, til at spekulere og måle, til at glædes og frydes og meget mere... det er den her... er I klar?



Den her løsning er jo så fin. Jeg kunne få mit skrivebord ud fra stuen og min gang ville blive så fin. Jeg ville så i stedet for skufferne mød højre, kombinere ideen med billedet 1, med udtræksreolerne. Ja.. JA.. kan I se det? Genialt, Love it. 

Men nu kommer så problemet.. ville det sorte hul forsvinde? Hvad med alle vores sko og jakker, hvor skal de være? Er det realtisk at vi kan have det hele i udtræksdelen? Suk... jeg lover en opfølgning når jeg finder løsningen. Men ih, alle de muligheder, 

Og, vær nu venlig at forsikre mig om at jeg ikke er den eneste der har problemer med de her alt opslugende huller i mit hjem... 

Nathalie 

ps. skal I ikke lige mit lille monster? Det tror jeg nok I skal. Her er han kl. 22.20 en hverdags aften. Jo, jo, han har skam sovet.. nu tror han så der er fest. Det øjeblik jeg trykker "udgiv" så ryger han med mig i seng, og så skal der soves.. (kryds lige fingre for mig).. suk


2 comments:

Martha said...

Nathalie...et kontor er dejligt, men jeg synes nu nok du har mere brug for at fä plads til alle jakkerne, skoene, huerne osv. Jeg er helt vild med de to traekud modeller du viste. Og du har jo en handymand i huset, s"det er bare at gä i gang.
Et kompromi der involvere et skrivebord er ogsä en mulighed tror jeg. F.eks. lav det midterste traekudmodul til en traekud skrivebord. Sä kan du ogsá efterlade rodet pä skrivebordet uden at besógende kan se det.

Do You Think I Am An Automaton said...

Ooh, guest blogger! I am impressed, Lene! Nathalie, keep posting, that was fun!
Sharon