Sunday, April 22, 2012

Kage opskrifter - i den grad

Jeg er begyndt på noget utroligt vigtigt, synes jeg selv.

I forberedelse på min engang-om-noget-tid-sådan-cirka-kommende-kagebutik er jeg begyndt at kigge på inspiration til de kager, der skal sælges derinde.

Fordi jeg forhåbentlig lige nu sidder ved Frankrigs kyster og spiser baguette med salami efterfulgt af chokolade macaroons, så vil jeg dele mine opskrifter med jer.

Det, at jeg sidder i Frankrig, har vel ikke rigtigt noget at gøre med noget, men jeg er bare nødt til at dele det! Frankrig, baby!

Okay, ignorer mig. Tilbage til opskrifterne.

Peanut Butter Chocolate Chip Brownie som set lige præcis her.


Billede lånt fra Bakerella.com.

Jeg vil nok droppe frostingen på toppen, som hun også selv nævner. Man kan nok også få for meget af det gode.

Peanut Butter Brownie ... hvorfor har jeg aldrig hørt om det før? De skal i den grad på menuen!

Og så denne her lækkerbisken.

Oreo Cheesecake. Ja tak.


Billede fra BakersRoyale.com

Er jeg forresten den eneste, der forestiller mig to oreos på toppen ved siden af hinanden, som Mickey Mouse ører?

Ja? Nej?

Jeg elsker cheesecake, jeg elsker oreos, og jeg elsker smør og sukker. De her vil være et sikkert hit hjemme hos mig, Mickey Mouse ører eller ej.

Opskriften ligger lige her.

Og så de her. Peanut butter cups.



Billedet er fra JoyofBaking.com

Billedet sælger dem måske ikke så godt, men jeg er sikker på, at de er fantastiske. Måske med et lille bitte drys havsalt ovenpå, og så i nogle fine forme?


Hvis man er mere til et vegansk alternativ, men med betydeligt bedre billeder, så se denne side.

Jeg er næsten ligeglad, hvordan man laver dem. Bare de smager som de originale!


Hvis nogen har lyst til at afprøve opskrifterne, så slå jer endelig løs. Imens samler jeg mere inspiration i Frankrig. Så jeg er vel nødt til at spise nogle flere macaroons ...

No comments: