Sunday, April 29, 2012

Så er vi hjemme!


Pointe du hoc - lidt mere spændende end Amager Strand
Vi er hjemme igen! Kufferterne er blevet pakket ud, vasketøjet er sorteret, og de to små mænd har nydt gensynet med deres far. I den grad! Det er nu altså ret fantastisk at være hjemme igen.

I al udpakningen har alle mine skatte også set dagens lys. Der er utallige køkken remedier og ingredienser. Der er faktisk ikke andet, når sandheden skal frem.

Jeg har købt godt ind af mandelmel, så nu er jeg klar til at lave macaroons. Jeg har mine øjne på en opskrift med passionsfrugt. Det kan vist kun blive godt.

Desuden har jeg købt Lindt mørk chokolade med salt i. De nærmest giver det væk dernede, så billigt er det. Og der er planer om en chokolademousse med en eller anden form for sauce til.

Og så har jeg købt det her, som jeg nævnte i et tidligere indlæg.

Kastanjecreme. Man kunne næsten købe det bare for indpakningen. Det ser da så fint ud. Men eftersom jeg har købt over et kilo af det, så har jeg større planer med det.

For se lige, hvad vi fandt i en bogbutik i Frankrig.

Kogebøger med nutella - 30 kultopskrifter.


Og M&M's


Og nåh ja, alle muligt tossede ingredienser.


Og kan I se dernede helt nede i venstre hjørne?

 Der står en kogebog kun om kastanjecreme.

Sådan en har jeg købt, og nu skal mine 5 års skolefransk og søster Annes ordbog ud på en spændende udfordring.


Det har handlet ret meget om mad på denne blog på det seneste. Jeg har faktisk også lavet andre kreative sager. Men eftersom det indtil videre blot er blevet til et halstørklæde og en filtvest til Magnus' abebamse, Nelle, så tror jeg måske, at vi bare springer det over for nu.

Især fordi Nelle mistede den fine vest et eller andet sted i Charles de Gaulle lufthavnen. Jeg forestiller mig en sikkerhedsvagt, der står og kigger på Nelles grønne filt vest og prøver at gennemskue, hvad i alverden det er.

No comments: