Wednesday, March 30, 2011

Super børne-projekt

Sådan en dag som i dag, hvor vi havde lyst til forår, solskin og rende rundt ude i haven, var der en syg dreng, der bare ville putte, og grå skyer udenfor.

I stedet fik vi farver og sjov i vores stue med de her ...


og så blev dagen brugt med kreative indslag, mens bettemanden sov. Vi havde gang i modellervoks, stempler, tuscher og farver, sakse og farvet karton.

Ud af de 3 sidstnævnte kom der en masse små stykker, dekoreret papir. Inspireret af Magnus' flagguirlande projekt og dette indlæg fandt jeg symaskinen frem og lavede stykkerne om til et styks guirlande.


Den blev lynhurtigt over 2 meter lang, og selv om Samuel mente, at jeg bare skulle fortsætte, så var han dog rigtig tilfreds med det færdige resultat.

Samuel havde dog nogle problemer med, at der var så mange ubrugte papirstykker, og med at vi ikke kunne hænge den op med det samme.

Det problem blev hurtigt løst med endnu en guirlande.




Lillemanden insisterede på, at vi skulle bruge de alle de resterende stykker til den. Alle stykkerne, mor! Så for at undgå at sidde med mange meter guirlande, lagde jeg flere stykker ovenpå hinanden og syede.

Trods at udformningen af guirlanden var lidt en nødløsning, så synes jeg, at det blev så fint. Faktisk bedre end den første.

Den passede lige langs sengen, og vupti, så var den hængt op. Stor glæde hos Samuel. Han fandt dog lige et enkelt stykke papir, jeg havde overset, og det blev behørigt limet på guirlanden. Der skal være orden på sagerne.

Utroligt vellykket projekt, selvom jeg en anden gang nok vil bruge lidt mindre papir. Hvem havde troet, at der ville komme så mange stykker papir ud af 4 ark karton?


Lene

No comments: