Sunday, April 3, 2011

Sidste sygedag

Mindstemanden Magnus har heldigvis haft sidste sygedag i denne omgang. Heldigvis!

Ikke bare har jeg desperat brug for min nattesøvn, men jeg var ved at være løbet tør for indendørsaktiviteter, og Samuel var begyndt at kede sig.

Jeg kiggede efter eksperthjælp i "Krudtugler og Kanelsnegle" og fandt et aktivitetsforslag, nemlig trylledej.

Det krævede tre ingredienser, en håndmixer og en meget villig assistent, og så var vi klar til at gå i gang.


Vi var begge meget klar til at gå i gang.


Vi rullede dejen ud og udstak en masse fine dyr med vores nye udstikssæt fra IKEA.


Samuel synes, at det var et totalt hit, selvom han havde meget svært ved at forstå, at det ikke var noget, vi skulle spise bagefter.

Efter vi havde lavet adskillige dyr, prøvede jeg at opmuntre til lidt fri leg, og det lykkedes overhovedet ikke. Han kunne slet ikke abstrahere fra udstiksformene. Næste gang tror jeg, at vi først leger med dejen og laver alle mulige ting, og så kan vi til sidst udstikke figurer, hvis det er det, vi har lyst til.

Vi satte dejen ind i ovnen, men vi blev dog noget skuffede, da vi senere kiggede til vores ting. Dejen havde hævet, og nogle af vores tykkere ting var nærmest sprukket. Mine tanker om at male figurerne og lime dem på lærreder eller som dekoration på æsker, kunne jeg godt pakke sammen.

Nu må vi prøve at male dem, og så kan vi derefter finde ud af, hvad vi i stedet skal bruge dem til. Jeg er sikker på, at der er en bedsteforældre, moster, veninde eller lignende, der lige mangler sådan et abstrakt malet rensdyr ...


Hvis nogen har en god opskrift på ikke-hævende trylledej, så må I endelig gerne sige til, for jeg har planer, har jeg.

Håber I også har nydt foråret i denne weekend. Vi har!

No comments: