Saturday, April 23, 2011

Babyshower - del III

Der findes en side på nettet, der udelukkende omhandler babyshowers. Udelukkende! Jeg fandt den, mens jeg ledte efter ideer til aktiviteter til Sharon's shower. Og der var masser af aktivitets forslag!

Blandt andet var der en gætteleg, hvor alle deltagerne skulle gætte, hvad maveomkredsen er på den vordende mor. Den, der kom tættest, vandt naturligvis, og havde man været en mere checket værtinde, så havde der været præmier til vinderen. Det var jeg så ikke.

En anden leg, jeg fandt, gik ud på, at man skulle nedskrive babygenstande, der begyndte med de forskellige bogstaver i alfabetet. Vi havde 7 minutter til det, og der var en stor kreativitet. En havde for eksempel irriterende under "I" og våd ble og ulækker ble under henholdsvis "V" og "U". Men hun har også 3 børn i alderen 4 og under, så nogle af ordene forklarer lidt sig selv.

Desuden var der den klassiske gaveleg, hvor alle medbringer en lille gave til moderen eller den lille ny. Alle båndene på gaverne bliver bundet sammen. Når alle gaverne er åbnet, og alle har ohh'et over de små bitte sokker og sko og så videre, så bliver snoren sendt rundt. Den begynder hos moderen og går derefter rundt og rundt i cirklen af gæster, indtil der ikke er mere bånd tilbage. Den kvinde, den ender hos, er så den heldige, der næste gang skal have barn.

Eftersom den endte hos mig denne gang, så har jeg besluttet, at der er noget dum overtro, som man absolut ikke skal tage alvorligt. Fjollerier!

Mens Stine og jeg forberedte snacks, delte vi gæsterne op i 3 grupper og satte dem i gang med den sidste aktivitet. Jeg havde lavet en stor klump trylledej i forvejen, som hver gruppe fik en del af og skulle forme til en baby.

Det var lidt af et syn.

Fredfyldt sovende baby med legetøj - og krakeleret trylledej.

En smilende baby ... eller en glad trold?

Sovende baby med seje krøller og en lille bamse i armene.
Sharon var dommer og valgte den diplomatiske udvej og lod alle grupperne vinde i hver deres kategori. Når de kære små er gennemtørre, så får Sharon dem som et evigt minde. Jeg er ikke helt sikker på, hvad hun skal bruge dem til, men man har vel altid brug for en brevvægt ... eller noget?

Derefter var der snacks, som jeg fortalte om i går. Men da jeg desværre ikke har nogen begrænsning, når der kommer til desserter, så var der lige lidt mere.

Blandt andet disse muffins med hjemmelavede sukkerblomster lavet i royal icing.


Og ja, jeg er godt klar over, at billedet af kagerne er dobbelt så stort som billederne af trylledejsbabyerne. Det gjorde mig bare glad at gøre det sådan.

Og den sidste dessert - 


Frugtsalat er altid er skønt efter en dag med sol og næsten-sommer. Og absolut også dejlig som morgenmad den følgende dag. Yummy!

1 comment:

Do You Think I Am An Automaton said...

I love these babies that everyone made! I will tell you what I will do with them- I will show them to my 2 year old, Olivia, and she will just adore them! She will play with them for hours, so thank you! The food was just amazing! I loved every bite- and I took many bites!
Love it, love it love it. Tak!
Sharon