Tuesday, April 12, 2011

Trylledejsfigurer - og kager

Ja, Samuel har malet den - og ja, hans yndlingsfarve er blå
Forleden blev der malet trylledej herhjemme. Mens Samuel malede en masse figurer blå og derpå dekorerede nogle dyr, så gik jeg i gang med et projekt, jeg længe havde haft liggende.

Jeg har en besynderlig forkærlighed for legetøjsmad og har lavet diverse kager og madting i nålefilt og almindelig filt. Nu var turen så kommet til trylledej.

Så da vi var ovre hos Caroline, lavede jeg nogle minibrød og et lille udvalg af kager og chokolader.

Samuel hapsede mine brød, og de er nu malet blå. De kommer vist aldrig til at ligne brød igen.

Istedet malede jeg dem her.

Lavet i trylledej, bortset fra "den hvide chokolade", som er hvid maling

Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg synes, de er fine eller ynkelige. Måske er de bare sådan lige midt imellem? Mens jeg tænker over det, så vil jeg lige vise jer nogle andre kager. Jeg er så absolut ikke i tvivl om, hvorvidt de her er fine.


Lånt hos Jenniboriginals.com

Til gengæld kan jeg ikke helt gennemskue, hvad man skal bruge dem til. Men jeg skulle nok finde på noget.

Hvis du har lyst til at lave pyntekager, og ikke lige synes at trylledejsversionen er så tiltalende (jeg bebrejder dig absolut ikke, hvis du har det sådan), så er her et link, hvor kvinden bag kagerne viser sine tricks hos Martha Stewart. Enjoy!


Hvis nogen forresten beslutter sig for at kaste sig ud i "projekt pyntekage", så læg endelig en kommentar og sig, hvordan det gik.

No comments: