Thursday, April 21, 2011

Babyshower - del II

Jeg har en veninde, der hedder Stine. Hun er kort sagt fantastisk, og der er ikke det, hun ikke kan. Og udover at være super dygtig, så har hun også god stil.

Se bare, hvad hun gav sig selv i fødselsdagsgave.

*Glitre, glitre, skinne skinne*

Jeg bør måske også lige nævne, at hun lavede den selv. Jeps, sådan en er hun.

Eftersom vi begge er veninder med Sharon, så foreslog hun, at vi planlagde og udførte det famøse babyshower sammen. Ja tak, sagde jeg bare. Jeg elsker nemlig at være i selskab med en stor fed diamantring og dens kompetente ejer.

Jeg meldte mig frivilligt til at klippe og klistre nogle dekorationer, hvad der også gav mig god anledning til at bruge noget af alt mit nye papir.



Et "Baby" ophæng med en lille bil foroven, og ind imellem bogstaverne var der store, kulørte træperler.


Den lille bil ... dyt dyt dyt!

Jeg lavede denne her bil, mens Samuel sad ved siden af, og han blev så forelsket i den, at jeg måtte lave en til ham. Og så en til, og en til og en til. Jo flere jeg lavede, jo mere simple blev de. Den sidste, jeg lavede, var tegnet på hvidt papir, og så kunne han selv klippe den ud. Sjovt nok har han ikke bedt om flere biler efter det.

Mens jeg lavede bilen, opdagede jeg noget ret overraskende. Oprindeligt puttede jeg glimmer på hjulene, og det så faktisk ikke særlig pænt ud. Jeg blev så forbløffet, at det tog mig en rum tid, før jeg endelig tog hjulene af og satte nogle nye glimmer-løse hjul på.

Samuel siger foresten "Glimmer" i stedet for "lim". Det er vist et tegn på, at jeg skal holde lidt inde med glimmeret fremover, ikke?

Jo, det tænkte jeg nok.

Desuden faldt jeg over noget billigt silkepapir, og endte med at lave to små pompom'er. Jeg brugte en vejledning fra Martha Stewart, som jeg tidligere har blogget om.



Jeg har tidligere lavet nogen, men havde problemer med at skille de forskellige lag fra hinanden, hvad der resulterede i at noget af papiret blev revet. Heldigvis fandt jeg en løsning på problemet ... eller det hedder vel, at jeg fandt en løsning på udfordringen. I hvert fald fandt jeg ud af ... hvis I ikke har i sinde at lave de her pompom'er nogensinde, så bare spring det næste afsnit over. Jeps, gør det endelig. I har min tilladelse. 

Jeg fandt nemlig ud af, at jeg skulle følge vejledningen og lave en vifte med gode skarpe kanter. Inden jeg dog klippede enderne, så var det en fordel at skille lagene ad igen. Hvis man kun klipper 2-3 lag silkepapir af gangen, så hænger de ikke sammen. Når alle lagene er klippet, er det enkelt lige at lægge alle arkene ovenpå hinanden igen og genskabe viften og derefter følge vejledningen igen. Til gengæld skulle jeg nok have klippet nogle større buer i enderne, men man lærer så længe man lever!

Og så lavede jeg lige sådan en her ...


Bare fordi jeg kunne ...


og fordi jeg elsker dem.

Den hænger midt inde i min stue, og jeg overvejer at lade den blive hængende for evigt. Tror I, jeg kan overtale min mand til det projekt?

Desuden havde jeg også lavet en servietholder.


Jeps, det var det endegyldige tegn på, at jeg har for meget tid at gøre godt med, og at jeg er en babyshower-overachiever. En servietholder er måske ikke det allervigtigste, men jeg blev sådan lidt revet med.

Og jeg lavede også små skilte til de forskellige snacks.


Stine og jeg havde en ophedet diskussion om, hvem af os, der skulle skrive skiltene. Vi mente begge, at den anden havde den smukkeste håndskrift.

Stine vandt, og jeg skrev skiltene. Vi brugte dem til babyshoweret, og jeg tog efterfølgende billeder af dem, og det er først nu, at det går op for mig, at jeg har skrevet forkert. Ha, så kan Stine lære at få mig til at skrive skilte.

Det er naturligvis æblemarmelade med vanille, og ikke med syltetøj. Det var Stines hjemmelavede, og det smagte fantastisk!

Desuden var der brownie med hvid chokolade og nogle fondant figurer på.


Gisp, hvor var de lækre!


Jeg er ret vild med de her babyshowers, og der er mere i vente for jer skønne læsere. Der var nemlig flere snacks og aktiviteter og kvinder, der mente, at jeg skulle have et barn til. Sidstnævnte var lidt rædselsfremkaldende, men det andet var nu skønt!

1 comment:

Do You Think I Am An Automaton said...

Lene! I cannot believe you made all of those things! I had no idea you did so much work and created all those beautiful things! I like your thoughts on the napkin holder, but I must say that all the little details made the whole thing divine! You truly are the Danish Martha Stewart! (minus the criminal activity, of course)I thing the garland should stay up all year long!
Sharon