Tuesday, April 5, 2011

Den færdige guirlande

Alleførst; Jeg ved godt, at jeg har brugt ordet guirlande ret meget på det seneste, og jeg lover, at der kommer en pause efter det her indlæg, en meget tiltrængt pause.

Måske kan jeg skrive lidt om vægophæng i den periode! ... Nej? Er I sikre?


Godt så, tilbage til indlægget ...


Magnus' guirlande blev færdig for et par dage siden, og jeg er ovenud tilfreds med det færdige resultet.

Og endnu mere tilfreds med, hvor legende let det var.


Til gengæld har det været ret svært for mig at få taget nogle ordentlige billeder af guirlanden, så I må tage de her billeder med et smil. "Projekt billedtagning" bliver genoptaget, når guirlanden er hængt op, og lyset forhåbentlig strømmer ind af vinduerne. Ja tak!



Som nævnt var det legende let. Jeg var lige ved at komplicere det for mig selv ved at ville måle op mellem hvert flag og sætte det fast på en skabelon af bagepapir og så videre. Det projekt kæntrede heldigvis.

I stedet for gjorde jeg sådan her; Jeg sørgede for, at der var cirka 30 cm løs tråd, indstillede sting længden på symaskinen til medium, og så begyndte jeg at sy i det første flag. Jeg syede cirka en halv centimeter nede i flaget, og da jeg var færdig med det flag, syede jeg tre sting uden at have noget under nålen, og så satte jeg et nyt flag i symaskinen og syede. Sådan fortsatte jeg, til jeg ikke havde flere flag.

Da jeg var færdig med det sidste flag, sørgede jeg for at hive 30 cm tråd fra, før jeg klippede. Den løse tråd i begge ender skal bruges til at hænge guirlanden op.

Easy peasy!


Lene, der nu begynder guirlande pausen! Nu. Lige nu!

No comments: