Monday, April 4, 2011

Muffins


Vi bagte muffins i går.

Når jeg nu siger "vi", så betyder det lige i denne her sammenhæng, at min søster faktisk bagte dem med assistance fra Samuel. Når jeg så siger "assistance", så betyder det, at han sad på bordet og smagte på rørsukker og chokolade og fulgte interesseret med i alt.

Så med andre ord så bagte min søster muffins til mig i går, mens den lille dreng blev underholdt på bedste vis.

Bliver det bedre?

Ja, ja, ja!


Den frosting er selve grunden til, at jeg fik overtalt min søster til at bage muffins til os. Jeg var faldet over opskriften for nogle dagen siden og blev ret fascineret. En af ingredienserne var nemlig honning. Frosting med honning?

Det var lækkert. Meget lækkert!

Næste gang vil jeg nok udelade chokoladen eller udskifte den med hvid chokolade, men det kan absolut anbefales.

Uden chokolade er opskriften også såre enkel.

Frosting med honning:

Nemlig rør 150 gram honning sammen med 200 gram flødeost. Når den er lind, så tilsættes 100 gram blødt smør, og der røres igen til det er en ensartet masse.

Værsgo at spis med en ske ...

Vil man prøve med chokolade, så tilsættes 50 gram smeltet (hvid) chokolade, før smørret røres i.



Lene, der elsker søstre, der bager muffins, og små drenge, der gerne vil have frosting på deres knækbrød

No comments: