Monday, May 16, 2011

Prikker - jeg elsker dem!

Sådan så min færdige lagkage ud i sidste uge. Indeni var der et lag hindbærmousse og et lag chokoladecreme, som jeg fik overpisket. Det smagte nu godt alligevel, men med en noget sær konsistens.


Skal jeg sige det positive først, så er jeg tilfreds med den blå og den grønne farve, og jeg kan rigtig godt lide prikkerne. Dem lavede jeg med enden af en stor og en lille tylle. De helt små prikker er lavet med "sprøjtehullet" på en tylle.

Toget ... Jeg pyntede den, mens jeg forsøgte at underholde en 3 årig dreng. Eftersom mere eller mindre det hele gik galt for mig, så var min underholdningsværdi ret lav. Det samme var mit humør. Til sidst opgav han mig og gik i stedet ind for at lege. Da han endelig vendte tilbage, lavede jeg ham et tog for at kompensere for mit dårlige selskab.

Jeg tror faktisk, at det virkede. Måske skal jeg prøve at uddele fondant tog i andre situationer og se, om det vil have en positiv effekt?

Tilbage til kagen! Det grønne bånd forneden, der absolut ikke er lige, er lavet for at dække den skævt afklippede kant. Suk! Det kommer til at tage mig noget tid, før jeg kommer over den oplevelse.

Da jeg var ved at sætte kagen i køleskabet, gik det op for mig, at jeg da skulle have lavet den grønne kant som græs, tegnet togskinner med en fødevaretusch, lavet skyer og damp af den hvide fondant og så ellers have lavet tog og togbane hele vejen rundt.

Så havde der været en dreng, der ville have været imponeret af sin mor.

Det må blive næste gang.

No comments: