Wednesday, May 11, 2011

Jeg kan godt lide kager ...

Og jeg kan godt lide rare mennesker.

Så jeg sørgede for at fylde mit hus med kager og rare mennesker her til aften. Med sådan en kombination er man sikret et hit hver gang.

Jeg fik afprøvet nogle nye opskrifter, og nogle skal skrives ind i kogebogen med det samme, mens andre er lidt mere tvivlsomme. Og det er blevet fastslået, at jeg virkelig har mulighed for at udvikle mig i at betrække en kage med fondant.

Gisp, hvor jeg dog kæmpede med den fondant i dag.


Jeg tror hellere, at jeg vil tænke på det, der gik godt i dag.



Napoleonskager! Opskriften er herfra. Mit billede er utydeligt, men vi har spist dem alle sammen, så mulighederne for at tage nye er begrænsede. Til gengæld smagte de godt.

Hvis I kigger på opskriften, så bemærk lige de fine, fine napoleonshatte, der er på den side. Dem er jeg nu lidt betaget af.

Og denne her smørcreme gik også godt. Ifølge min veninde, der spiste cremen med en ske, så gik det rigtig, rigtig godt.


Opskriften er herfra. Den ene portion blev brugt til at smøre min lagkage op med, og det fungerede fint. Den smager meget bedre end de købe-version, jeg indtil videre har prøvet.

Den anden portion blev brugt til kage-bolde, hvor jeg blandede hjemmebagt brownie med smørcreme og hakkede mandler. De blev derefter dyppet i chokolade og rullet i kokos. Det blev også lidt af en succes, selv om nogen refererede til dem som havregrynskugler.

Vent, måske er det ikke en succes, når folk forveksler mine smarte kage-bolde med masser af chokolade og gode sager i, med havregrynskugler.


Det må jeg lige tænke over ...

Desuden blev jeg komplimenteret for mine lagkagebunde. Så har jeg også prøvet det. Jeg brugte en opskrift herfra.

Vibeke, der står bag bloggen, hvor jeg fandt opskriften, skriver, at hun tit bliver spurgt til sine lagkagebunde, så måske er det bare nogle fantastiske bunde. Måske skal jeg bare vende mig til at få komplimenter til dem.

Jeg fokuserede nu mest på, at jeg skulle skille blommerne fra hviderne på 5 æg. Bortset fra det angstfremkaldende ægge-delings øjeblik, som jeg ikke helt kan forklare, så var opskriften ellers lige ud af landevejen.

Måske skal jeg næste gang fortælle lidt om, hvad der gik galt. Blandt andet det her.



Jeps, det er fondant, der er skåret af alt, alt for højt oppe. Prøv lige at camouflere det elegant.

No comments: