Saturday, January 29, 2011

Opskrifter

Jeg brugte denne her opskrift til at lave småkagerne med. Den er nem at lave og indeholder ingredienser, der er til at få fat i her i Danmark. Småkagerne bliver rigtig tykke og er derfor nemme at håndtere. Den eneste, der gik i stykker, var en Magnus smed på gulvet. Jeg har sendt nogen af sted i posten i dag, og jeg er meget spændt på, om de holder til det. De smager udmærket, sådan lidt i retning af en vanillekrans, men smagen er vel egentlig lidt lige meget. Det handler jo om at dekorere dem!

Jeg havde dog en del problemer med, at dejen sad fast på bordpladen og kagerullen. Jeg bryder mig slet ikke om at rulle ting ud, og det blev absolut ikke bedre af, at jeg havde en lille meget ivrig hjælper, der var helt vild for at komme i gang med at udstikke et tog! Jeg løste problemet ved at sætte dejen i køleskabet, så den blev mindre klistret, og så brugte jeg ellers rigelige mængder mel her der og alle vegne.

I opskriften er der også et link til en video, der viser hvert trin i opskriften. Det var den, der inspirerede mig til kraftigt at opjustere mit melforbrug.

En dame med så fin blogheader kan kun lave skønne ting, ikke? Og ja, det er alt sammen småkager!
 Opskriften på icing fandt jeg hos samme fabelagtige dame, og linket er her. Det er super simpelt at lave, det smager fabelagtigt og er nemt at arbejde med. Man skal bruge marengspulver i opskriften. Jeg har fået mit hjembragt fra USA (tak Mona), men man kan også købe det hos specialkøbmanden.

Nu har jeg så dekoreret alle mine småkager, men jeg har stadig ret meget frosting tilbage. Er der nogen, der har nogen ideer til, hvad jeg kan bruge det til?

Altså man kunne bare spise det, men så alligevel ... 

Been there, done that!

1 comment:

The Evensens said...

hey, jeg synes altså at det fungere fint bare med æggehvider og flormelis... og så lidt vand til "flood-icing"