Sunday, January 16, 2011

Flere pom pommer

Jeg elsker pom pommer, men det har jeg vist allerede fortalt.

Til gengæld kan jeg så denne gang fortælle, at jeg slet ikke elsker at tage billeder af dem. Det gik helt op i hat og briller, da jeg kastede mig ud i det.

Jeg tænker, at det måske bliver bedre til foråret eller sommer, når der er nogle gode dage med klart vejr, så man får nogle gode skarpe billeder. Men hvis nu man gerne vil tage et billede af dem inden, bare for at holde sin besættelse af dem kørende, er der så nogen, der har nogle ideer til, hvad man kan gøre?

Jeg endte nemlig med det her ...

Uskarpt, men det gør mig stadig varm indeni : )

Åh, hvor jeg dog elsker pom pommer
Denne her mangler at blive trimmet, men det er bare en af de ting, jeg gerne prøver at undgå. Til gengæld har jeg en søster, der elsker at gøre det. Jo, min søster og jeg er skam et match made in heaven!


Denne her klynge hænger over vores puslebord, og Magnus er henrykt. Jeg har en fornemmelse af, at den lille mand har arvet min entusiasme for dem. Han prøver ofte at strække sig op for at nå dem.

Jeg har dog hængt dem så højt, at han kun lige kan daske til den nederste. Jeg mistede nemlig en for nyligt, da Magnus og hans yndlings-Lisbeth havde leget lidt for heftigt med den. Lisbeth sagde, at hun nok burde havde stoppet legen, for man skulle mosle lidt for at få den store pom pom ind og ud af træbilen, og hun kunne godt mærke, at pom pommen var bundet lidt løst.

Nej, jeg ved ikke, hvorfor min pom pom blev hevet ud og ind af en træbil, men jeg ved, at den ikke helt kunne klare mosten. Lad være at prøve det derhjemme!

Jeg ved, at man kan lave pom pommer ved hjælp af en pap skabelon. Lige med det her har jeg dog valgt den nemme, men dyrere vej, nemlig at købe dem i Stof&Stil. De har to forskellige pakker med to stk i forskellige størrelser.

Som nævnt er søster min og jeg et match made in heaven, så hun købte pakken med de mindske pom pom lavere, og jeg købte pakken med de store. De små har jeg brugt til juletræet og jeg påtænker snart at lave en guirlande, der skal op og hænge til jul - man kan aldrig begynde at lave julepynt for tidligt! De store skabeloner har jeg brugt til de pom pommer på billederne. De er kæmpe store og lyser godt op, hvor de hænger. Til gengæld bruger man så også omkring et nøgle garn til de store af dem.

Men åh, hvor er det dog det værd : )

No comments: