Thursday, January 13, 2011

Vi pynter kager, gør vi

Lillemanden blev 1 år i dag. Og jeg springer lige over alt det der "Åh, hvor tiden dog flyver. Jeg kan slet ikke forstå, at han allerede er 1 år." Og i stedet vil jeg bare sige, Hurra for mit underskønne lille menneskebarn!

Billedet er uskarpt, men ungen er kær!

Lillemanden blev behørigt fejret med gaver, flag, balloner - eller dullonger, som hans storebror kalder dem, og selvfølgelig en kage.

Min bedre halvdel, Mike, har meget få krav til mad. Men når det gælder fødselsdagskager, så skal de være

1. Runde
2. Hjemmebagte
3. Kedelige - og med det mener jeg sandkageagtige, uden fyld eller lignende

Af uvisse grunde indvilligede jeg - atter en gang - i at bage sådan en kage. Jeg har dog bestemt at Samuel skal have en rigtig lagkage til sin fødselsdag denne gang. Nogle gange må man altså sige fra, også selv om det måske kun handler om lagkage!

Anyway, vil I gerne se den fine kage, jeg dekorerede?

Er I klar?

Her kommer den!



I må gerne være virkelig skuffede lige nu, for det er jeg faktisk. Jeg vil dog sige, at jeg samtidig lavede en fancy champignonsuppe med brød og persille i og overvågede Samuel, der smurte frosting på nogle muffins.

Undskylder det lidt?

Lyset er i det mindste ret sejt, men jeg kan ikke helt tage æren for det, eftersom jeg af min bedre halvdel fik to pakker traktor-lys i julegave, som allerede var bestemt til dette formål.

Måske ikke så romantisk, men ret god til at fjerne opmærksomheden fra det faktum, at jeg overhovedet ikke kan dække en kage med frosting og ikke er særlig god til at finde på ideer med de her kager.

Jeg skulle hellere have lavet et tog eller en legoklods eller sådan noget sejt. I det mindste er Magnus for lille til at blive sådan skuffet over en kage.

De tilhørende muffins ... i det mindste er billedet lidt fint.
Heldigvis er der dog lys for enden af tunnelen. For ikke bare begavede bedre halvdelen mig med traktorlys, men under juletræet var der også et gavekort til et kagedekorationskursus hos specialkøbmanden.

Ja tak!

Se, det er ægte kærlighed!

Kurset er allerede bestilt og betalt, og jeg skulle måske sige kurserne, for i al min iver kom jeg til at melde mig til to forskellige kurser. Så jeg har håb for fremtiden.

Og lige om lidt er jeg lige så god som hende her, hende her eller måske hende, ja jeg er.



Åh, jeg er glad for at være tilbage - selv om det er en lidt ynkelig begyndelse : )

No comments: