Saturday, January 22, 2011

Fødselsdagsgaver

Min venindes datter, som tilfældigvis også er Samuels topbyddy, har fødselsdag til marts. Og jeg har for en gangs skyld besluttet mig at være på forkant med udviklingen, og jeg er gået i gang med at producere en gave til hende.

Jeg er selv fuldstændig rystet over min fremsynethed. Det har måske mest noget at gøre med, at jeg indså, at jeg havde en mulighed for at lave noget piget lyserødt noget, og så gik jeg helt i selvsving.

Det sker hver gang jeg bliver udsat for noget piget. Det er nok i virkeligheden bedst, at jeg kun har drenge. Jeg ville have traumatiseret en pige! Big time!

Men lad os ikke dvæle ved mine psykoser eller kærlighed til lyserødt, perler og så videre. Må jeg ikke i stedet vise jer, hvad jeg indtil videre har lavet - og tag lige jeres kreative hat på, når I kigger på billederne. For jeg har brug for hjælp.

Okay, det skal være sådan et køkkensæt. Jeg tænker på nogle mini karklude - i lyserødt naturligvis - og nogle små mini køkkensvampe. Dem laver jeg ved at klippe en almindelig karklud og nogle køkkensvampe op.


Easy peasy!

Dertil kommer disse småkager med lyserødt glasur og fine sukkerkugler. Lillepigens yndlings!

Jeg vil lave nogle mini viskestykker ud af stoffet, de ligger på.

For at snakke om noget helt andet, så tror jeg, at man kunne lave nogle rigtig fine solsikker ud af dem her. Hvis nu de var brune i midten og gule rundt omkring, eventuelt to lag forskudt gult filt. Det skal prøves, skal det.


Jeg lavede den lyserøde glasur ved at bruge et låg til et glas babymad som skabelon. Derefter limede jeg det på et stykke "småkagefarvet" filt med tekstil lim og syede gennemsigtige glasperler på. Så tog jeg et stykke lyst filt til og klippede med min fine takssaks kagen ud, cirka en centimeter fra glasuren. Hele herligheden blev syet halvt sammen, så fyldte jeg den med et tyndt lag fyld og syede den helt sammen.

Havde jeg ikke haft pakket mine adskillige kvadratmeter pladevat væk, langt væk under sengen, i vacuum pose, i det rum, hvor yngstemanden sover, så havde jeg naturligvis fyldt dem med et tyndt lag pladevat klippet ud i en passende størrelse.

I stedet for fyldte jeg dem med en vatrondel hver. Ja, sådan er jeg, og den passede lige i størrelsen. 


Fordi jeg nu var så godt i gang, så har jeg også lavet en lille cupcake stoflap.

Og det er nu I skal tage jeres kreative hat på, for jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg skal bruge stoflappen til. Jeg tænker måske at lave et lille stofnet, hvor den kan sidde på. Eller som en application på viskestykket ... selv om jeg egentlig aldrig har set et viskestykke med en application.

Venner, hvad kan jeg bruge stoflappen til? Måske skal jeg bare indramme den.

Store overvejelser!

Udover disse skønheder så har jeg lige i dag været forbi Søstrene Grene, hvor jeg købte to små grydeskeer i lilla og lyserød. Trods tegn på det modsatte, så er jeg altså sjældent derinde. Men det er en guldgrube af ting, man ikke vidste, man havde brug for.

Jeg vil bare ikke anbefale, at man tager en knap 3-årig dreng med derind, for det er altså vitterligt, virkelig fyldt med ting, man ikke vidste, man havde brug for. Også for en 3-årig! Gisp, hvor tog det lang tid!

Anyway, ideer! Tak ...

2 comments:

Maria said...

Brug stoflappen som forlomme på et lille forklæde, der passer til de andre små køkkenting!

Martha said...

Grydelap, tekandevarmer, eller et kökkenhändklaede