Tuesday, February 1, 2011

En junglefest!

Jeg har fundet et værdigt formål med den resterende icing - og nej, jeg spiste den ikke. Altså ikke den hele!

Jeg brugte det til det her ...


En junglefest!

En ældste lillemand, Samuel, har fødselsdag i næste uge, og jeg har i sinde at holde en jungle-dyrs fest for ham. Det bliver stort, kan jeg allerede nu fornemme. Det bliver hans første rigtige fødselsdagsfest, og jeg er så spændt!

Men tilbage til den overskydende icing! Elefanter til jungle temaet.


Og 3-taller, fordi han bliver tre år. Store dreng!




I genkender nok prikkerne fra småkagerne. Jeg ved godt, at det er en gentagelse, men jeg elsker dem rigtig meget. Bortset fra det her.

 

Hvorfor troede jeg mon, at et lyserødt tretal vil se pænt ud med gule prikker?

Det var super nemt at lave sukkerfigurerne. Jeg tegnede et tretal med sprittusch på et stykke papir, som jeg lagde under noget bagepapir. Så brugte jeg det som skabelon og tegnede omridset med icingen. Jeg lod det tørre i nogle minutter, hvor efter jeg fyldte tallet ud med mere icing. Prikkerne lavede jeg med det samme, så de sank ned i den våde icing og fik en glat overflade.

Mere og mindre færdige elefanter. Alle noget forbavsede!

Elefanterne er lavet i frihånd, og jeg fortæller mig selv, at det bare gør dem mere charmerende : ) Unikt er godt, ikke?

Igen lavede jeg omridset, lod det tørre og fyldte det derefter ud. Jeg lod dem tørre næsten helt op, før jeg tilføjede snablen på dem. Jeg var lidt for utålmodig, så jeg lavede snabler på nogen af dem, før de var tørret op, og det endte med at snablen sank ned. Jeg fjernede deres snabler med et hurtigt kirurgisk indgreb og regner med at kunne sætte snabler på resten af dem i morgen.

Øjnene er lavet ligesom prikkerne på tretallerne, og de sorte prikker er tegnet med en frugtfarve tusch. Jeps, du læste rigtigt. En frugtfarve tusch! Sådan noget kan man åbenbart få i USA (Tak Mona!)

Icingen var ret tynd og beholderne, som jeg havde dem opbevaret i, var ikke optimale til formålet, men jeg er faktisk ret begejstret for resultatet. Og det er meget bedre end at spise alt icingen, ikke?

Er der andre ideer til, hvad man kan bruge overskydende icing til, hvis man ligesom jeg tror, at det er en super ide at lave en dobbeltportion?

1 comment:

The Evensens said...

SÅÅÅÅÅ flot - du er bare god.
og ps. stort tillykke med dagen i går. Tiden flyver virkelig.