Sunday, June 5, 2011

Bryllupsforberedelser

Min veninde skal giftes om 3 uger, og jeg glæder mig rigtig meget, måske endda bekymrende meget i forhold til, at jeg bare er almindelig gæst.

Men det er nu altså sådan, at jeg bare rigtig godt kan lide, når folk holder en god fest med skøn mad, fine kager, invitationer og oppyntning. Det gør mig glad!

Så da førnævnte veninde inviterede mig og mine samt et par veninder hjem til sig for at hjælpe med at lave oppyntningen, så sagde jeg bare "Ja tak". Det gjorde det kun endnu bedre, da hendes forlovede stillede sig til rådighed med at lave lækker mad til os, samt assisterede os med opmåling af nærmest samtlige runde genstande i sit køkken.

Forvirret over de runde genstande? Ingen grund til det. Jeg forklarer det lige straks.

Men først vil jeg lige vise, hvad min bedre halvdel blandt andet fik tiden til at gå med. 


Sandwich dekorationer. Den til venstre forestiller Samuel, og ja, den til højre skal så forestille mig. Mike gjorde sig særligt umage med at lave min frisure, eftersom jeg lige er blevet klippet.

Lad være at sige det til ham, men sådan ser mit hår altså ikke ud!

Og nej, jeg tror egentlig ikke, at sandwich dekorationer har en stor fremtid, men Samuel og Mike fik meget tid til at gå med dem, så det er jo i sig selv ret fint.

Vi spiste frokost udenfor i skyggen af et stort træ. Børnene legede på legepladsen ved siden af, og på en eller anden måde så er alting bare bedre, når solen skinner.

Magnus i fuld fart!

Mand og børn blev sendt hjem hen ad eftermiddagen, og så klippede, foldede og limede vi videre i endnu et par timer.

Resultatet ser sådan ud.


20 papirblomster i forskellige farver og størrelser til et styks bryllup.

Jeg har allerede talt om blomsterne her og her, men man kan næsten ikke sige for meget godt om dem. De er så fine!

Og tilbage til diverse rundt objekter fra køkkenet. Midten af blomsten består af en gul cirkel og en sort cirkel. Vi fandt hurtigt ud af, at hvis man laver mange blomster, så er det nemmest at have en rund skabelon at tegne efter. Og når man laver mange forskellige størrelser, så skal man bruge skabeloner i mange forskellige størrelser.

En blomst fik for eksempel en midte lavet efter en glasskål samt låget til et bolcheglas. Til en anden størrelse brugte vi et stort krus og låget til en lille tube creme.

Min venindes forlovede er nu den eneste mand i verden, der kender diameteren på mere eller mindre samtlige ting i sit køkken.

No comments: