Wednesday, June 15, 2011

Polterabend - Nu med billeder

Okay, billederne kommer lige om lidt! Og der er rigeligt med dem.

Jeg vil dog først lige komme med en ansvarsfraskrivelse. Fordi jeg nogle gange glemmer min hjerne, har for travlt med at spise eller er ved at skifte en ble, så var der flere tidspunkter, hvor jeg ikke fik taget nogle billeder. Istedet må I bruge jeres fantasi og forestille jer, hvad godt det må have set ud!

Blandt andet under brunchen, som sædvanen tro, var vidunderlig. Vi besøgte Cafe Andre Citroen, hvor vi fik en brunch buffet, og alle forlod stedet glade og tilfredse og med fulde maver.

Hvis man bor i nærheden af Vesterbro, så kan det godt anbefales.

Efter brunch gik vi hjem til mig.

Crepepapir og en stor buket blomster bød velkommen ved hoveddøren. Ikke noget billede, så brug jeres fantasi igen. Det er godt at bruge den ofte!

Rundt omkring i lejligheden var der grupper af hvide rammer med mønstret papir, der matchede til vindmøllerne.


Mja, så kan man vist godt gætte, hvad den kommende brud hedder.


Jeg havde også sat en lille vindmølle fast på rammen yderst til venstre, men lad mig bare sige, at min ældste dreng lige havde undersøgt den lidt for godt.


Desuden havde vi købt en masse blomster, der var arrangeret i forskellige beholdere. Normalt ville jeg havde anbragt dem i vaser, men eftersom førnævnte kommende brud har lånt alle mine vaser til det kommende bryllup, så tyede jeg til konservesdåser, drikkeglas, kander og lignende.


Jeg vælger at tro, at de forskellige beholdere tilførte arrangementet charme og stil, og ikke at det var en sørgelig erstatning for almindelige vaser.


Jeg brugte en enkelt kagefad på fod for at skabe lidt højde. Og så havde jeg sat små vindmøller ned i nogle af buketterne og en større vindmølle stod alene i en af konservesdåserne.

Der var placeret nogle store vindmøller ovre ved vores sofaer, og nogle af de små blev senere sat i maden.


Samuel, der fint fremviser en vindmølle dagen derpå. Han er rimelig betaget af dem, og de er især et hit, når ungerne sidder i gyngen og gynger frem og tilbage.

Man må gerne bemærke, at min søn bærer en fin, ret stor perlehalskæde og en t-shirt med et kranielignende symbol og denne tekst nedenunder "This is not a skull. It is actually a skate demon". Det har ikke rigtigt noget med polterabend at gøre, men det er da en interessant kombination, synes jeg.


Hjemme hos mig havde vi inviteret en skøn og yderst kompetent dame, der villigt lærte os at dekorere smukke, smukke cupcakes.


Vi havde alle sammen små skilte på med vores navn. Skiltet var et rundt stykke pap, hvor jeg havde limet crepepapir samt brochenåle på. Det virkede rigtig fint, da ikke alle kendte hinanden i forvejen, og det var en hjælp for vores cupcake-dekorations-lærer.

Den kommende bruds kager. Hun fik især meget opmærksomhed for regnorme-kagen yderst til venstre, som dog blev taget lidt til nåde igen, da hun efterfølgende satte blomster på.


En anden kage, der fik meget opmærksomhed var dette kreative indslag med tre ænder i en sø.


Nååårh!

Imens kastede jeg mig over den lyserøde smørcreme og forsøgte mig med en version af kirsebærgrene. Set i bagkundskabens klare lys så skulle jeg nok ikke lige have valgt den lyserøde smørcreme som baggrund.


Denne lavede jeg også. Den er ikke særlig kreativ eller nytænkende, men jeg har lyst til at beholde den for evigt!


Er det meget forkert?

Det var virkelig hyggeligt at dekorere kager sammen, og alle så ud til at nyde det. Og hvordan kan man gøre andet, når man er i godt selskab og laver noget kreativt sammen?

Vi skulle have haft en anden aktivitet, der desværre blev aflyst dagen før, så vi valgte at lade folk slappe af, hygge sig og snakke, mens min kære søster og jeg satte maden frem.

Jeg bør forresten nok nævne, at min søster var kvinden bag vores cupcakes, som hun forresten bagte uden nogen bageform. Hun havde kun papirformene, og med dem, nogle ildfaste fade, staniol og en hel masse mel fik hun fremtryllet 83 cupcakes.

Hun er ret fantastisk!

Vi havde valgt lidt let mad, som vi hurtigt kunne lave. Der var brød fra Lagkagehuset, æg og rejer, tun mousse, parmaskinke, tzaziki, mozzarella salat og så videre. Desuden var der kvarkkage, chokolade mousse, kanelkage med frosting samt en brownie og hyldeblomst-jordbær drik.

Der var ingen, der gik derfra med tomme maver.

Jeg havde en skøn dag, og jeg håber også, at alle gæsterne hyggede sig.

2 comments:

Maria said...

Hej søde Lene

Vil du ikke maile mig de billeder, du har fra dagen? Jeg vidste jo ikke, jeg ville få brug for kamera:-)

Claus said...

Det lydder som en super god polterabend. Hvis I ønsker inspiration til nogle aktiviteter en anden gang, kan i Tage et kik på: http://polterabendevent.dk :-)