Sunday, June 19, 2011

Småkager

I dag har vi bagt småkager efter en ny opskrift.

Billede fra sweetsugarbelle.blogspot.com
De kaldes sugar cookies, altså sukker småkager, men eftersom jeg brugte en hel pakke smør, så tænker jeg, at udtrykket smørbagte småkager måske er mere passende.
Samuel og jeg blandede, målte, mixede og rullede ud til den helt store guldmedalje og tog billeder af hele processen. Det betyder, at der lige straks kommer et indlæg om vores forsøg med opskriften, danske mål samt snedige tricks, som jeg ville ønske, vi havde vidst, før vi begyndte. 

En ting, jeg allerede nu kan fortælle er, at det er genialt at bruge pasteuriserede æg i dejen, for så kan man smage på den rå dej. Gisp, hvor smagte den godt!

Samuel og jeg kan godt anbefale dem! Og ens hus dufter helt fantastisk bagefter. Hvis jeg kunne få duften af nybagte småkager som parfume, så ville jeg være afhængig!

Mums!

2 comments:

The Evensens said...

ih altså hvor er I flittige. Er det dem vi får lov til at smage på torsdag?
ps. så siger de kloge hoveder at hvis man bruger danske æg så er faren for salmonella nærmest lig nul.

Lene said...

Under normale omstændigheder ville jeg have brugt almindelige æg - og så havde jeg i hvert fald ikke ladet Samuel smage på dejen. Men eftersom bedre halvdelen lige havde brugt de sidste uden at bruge det, så brugte jeg to pasteuriserede æggeblommer i stedet. Det er vel næsten det samme : )

Og jeps, det er lige netop til din fødselsdag!