Thursday, March 8, 2012

Fondant - nu som roser

Den anden dag faldt jeg over denne video, der viser, hvordan man laver nogle simple roser ud af fondant.



Jeg elsker fondant, og næsten alt, man kan lave med det, og så har jeg 8 kilo liggende efter et nyligt udsalg hos specialkøbmanden. Tak, hr. specialkøbmand.

Så i går aftes gik søster Anne og jeg i gang med projektet. Eller rettere jeg gik i gang med projektet.

Søster Anne udstak blomster på må og få. Det er faktisk lidt bekymrende, hvor useriøs hun er omkring fondant. Det er jo en meget vigtig ting!

Aftenens resultat ...


Helt ærligt, så synes jeg, at de blev mægtig fine. 

Blomsterne til venstre er naturligvis lavet af Søster Anne. Jeg spurgte hende, hvorfor der var maizena på de fleste af dem, men det faldt ikke i særlig god jord. Jeg tror ikke, at søster Anne havde den allerbedste dag i går.


Heldigvis var dagen i dag bedre for hende, men sådan er det vist altid, når man overlever - endnu - en fyringsrunde på sit arbejde.

2 comments:

Anne said...

Jeg er ikke useriøs, jeg kan bare godt lide de små blomster.

Mona said...

:) :) :)