Tuesday, March 27, 2012

Daddel chokolade kugler


Jeg elsker de her lækkerbiskner. De er super nemme, passer lige til min søde tand, og så består de af lutter gode ting. Hvad der er rigtig godt, for mine børn elsker dem også.

Faktisk bestak jeg Samuel med en i dag, da jeg ville have ham til at rydde sine Lego figurer op. Det var en kamp, jeg ikke gad at kæmpe.

Hvis I også gerne vil bestikke jeres børn - eller andre - til at rydde op, så kommer opskriften her.

Daddel chokolade kugler

14 Friske dadler (180 gram)
2 dl Blandede nødder (jeg brugte paranødder, cashew og mandler)
1½ dl Kokosmel
½ tsk Rom essens
½ - 3/4 dl Cacao
Cacao, kokosmel eller hakkede nødder til at rulle dem i.

Har du kun tørrede dadler, så læg dem i blød 10-15 min, så de bliver lækre og bløde.

Put alle ingredienserne i en foodprocessor.


Kør foodprocessoren, til du får en homogen masse. Skrab eventuelt siderne ned undervejs.


Vil du have mere 'bid' fra nødderne, så stop foodprocessoren tidligere, eller rør grofthakkede nødder ind i massen til sidst.

Rul til kugler og tril i kokos, cacao eller hakkede nødder.

Spis!


Eftermiddags snack. Mums!

Jeg laver normalt kuglerne på slump, hvad der altid har fungeret rigtig godt. Opskriften her blev målt op, da jeg og Samuel lavede daddel chokolade kugler sidst. Har du lyst til mere cacao, flere nødder og ingen kokos eller noget helt tredie, så eksperimenter. Jeg lover dig, at kuglerne nok skal blive spist!

No comments: