Sunday, March 25, 2012

Lagkage med toblerone creme og hindbær



I virkeligheden burde titlen på dette indlæg være Toblerone Creme, for det er det, det hele handler om i dag.
Toblerone creme. Toblerone creme. Toblerone creme. Toblerone creme. Toblerone creme. Toblerone creme.
Mums! 

Toblerone creme

350 gram toblerone
3,5 dl fløde

Varm fløde og chokolade op i en gryde på lavt blus. Rør det sammen, når chokoladen smelter. Tag det af varmen og stil i køleskabet, gerne natten over. Pisk det forsigtigt op med en håndmixer.

Pas på ikke at overpiske, da det efter sigende kan begynde at skille. Cremen er nu klar til brug.

Unge Hr. Magnus og jeg piskede, til det blev noget tykkere og let at smøre på bundene. Og så spiste vi det med en ske.

Resten af lagkagen bestod af flødeskum vendt med hindbær og lidt sukker, hakket toblerone og nogle købte lagkage bunde. Vi var i det generøse hjørne, så vi brugte fire bunde. Laver man en mindre kage, kan man lave en mindre portion.

Der verserer en del versioner af denne opskrift på nettet. Jeg valgte at lave min egen version med halvt af hvert. Det virkede mest indlysende og mest dekadent.



Dagens lagkage hjælper.

Magnus fik lov til at slikke piskerisene af - og spiste flødeskum med en ske.

Lægen forslog, at jeg prøvede at fede ham lidt op. Jeg ved ikke helt, om det var det her, han havde i tankerne. Magnus var til gengæld ret tilfreds!

No comments: