Thursday, March 1, 2012

Bryllupskage

Okay, min lillesøster skal giftes. Altså ikke sådan rigtigt min lillesøster, men nærmest. Vi plejer at sige, at vores forældre er gift. Jeg ved ikke, hvorfor vi siger det, for det ser ikke ud til, at nogen forstår det. Så altså min fars kones datter, som så nok er min stedsøster, skal giftes.

Lang forklaring for at komme til det faktum, at jeg skal lave en bryllupskage. Min karrieres anden bryllupskage, og den fjerde kage, jeg sådan rigtigt laver.

Den første bryllupskage, som jeg lavede sammen med søster Anne, var denne her.


Det var et eventyr, var det. Køleskabet var for lille og manglede en ret afgørende hylde. Søster Anne indkøbte fluks adskillige kartoner appelsin juice og konstruerede den manglende hylde med dem. Hun er snedig som få. Derefter hyggede vi os med fløde og chokolade i rigelige mængder og fondant og gode sager. Det var en skøn dag.

Knap så skønt var det dagen derpå, hvor vi åbnede køleskabet og så en mindre oversvømmelser på to af etagerne. Det er da træls. Til gengæld havde appelsin juice hylden fungeret upåklageligt.

Heldigvis var brud og brudgom godt tilfredse, og jeg vælger at tro, at de fleste ikke bemærkede noget. Selv om man på billedet tydeligt kan se, at båndet om kagen visse steder er lidt vådt ...

I det mindste smagte den godt!

Det var da utroligt så lang tid, der tager mig at komme til sagens kerne, som er lillesøsters bryllupskage. Jeg er gået i gang med at tænke over den. Der er endda lavet skitser, og ovre på trappen ligger der 8 kilo fondant. Jeg er forberedt til det meste.

Hendes yndlingsfarve er blå, og hvor fint ville det være med en blå kage, tænker jeg. Men så tænker jeg, hvor lang tid vil det tage mig at farve 2 kilo fondant mørkeblå? Jeg har slet ikke lyst til at tænke den sidste tanke til ende.

2 kilo blå fondant. Suk! Jeg må finde på noget andet.

Og så fandt jeg over denne her blog.

Fra AmeliesHouse.blogspot.com

Det er de smukkeste, håndmalede kager. Ikke at jeg kan finde ud af det, men det er da fantastisk. Hun maler på kagerne! Så smart.

Bloggen hører til denne hjemmeside, hvor der også er fine, fine billeder, som for eksempel dette.

Fra NeviePieCakes.com
Jeg.har.så.meget.at.lære.

*Dyb indånding*

Okay, førnævnte side fandt jeg via en anden, fantastisk hjemmeside, der jævnligt beriger mit liv, nemlig CakeWrecks. Se, hvad der ligger derinde.

Så fin!
Fra CakeWrecks.com, lavet af The Icing on the Cake
 Og jeg ved godt, at det her teknisk set ikke er en bryllupskage, selv om jeg gerne ville have haft sådan en selv. Men se lige, hvor fantastisk den er.

Fra CakeWrecks, lavet af Cakes by Joanna
Åh, hvor jeg dog elsker internettet. Så mange skønne, skønne ting.


Nu skal jeg bare finde ud af, hvordan jeg maler på de der kager, lære at male, og så kører det ...

Ps. prøv lige at se, hvad jeg har fundet ... ret smart!

No comments: