Tuesday, February 28, 2012

Fødselsdag

 Ældste sønnen blev for nyligt 4 år. Selve dagen blev fejret i svømmehallen med sted-moster Astrid, en masse togbane-bygning, hjemmelavet pizza og gaver.

På selve dagen. Helt optaget af sine gaver.
Dagen derpå var familie og venner inviteret på besøg til tog-fødselsdagsfest. Vi mødtes på hovedbanen bevæbnet med to-kroner, hvorefter vi kiggede på modeltogene sammen med adskillige andre børn og deres tålmodige forældre. Derefter kiggede vi lidt på de store tog ved banegårdspladsen, før vi skyndte os hjem, lidt kolde og ret sultne.

Der var naturligvis en togkage. Først toget, som jeg synes er så fint, så fint.


Og jeg må gerne rose det til skyerne, for det er slet ikke mig, der har fundet på det.

Det er nemlig, Louise, kvinden bag CakeJournal.com. På denne fantastiske side ligger der trin-for-trin vejledninger til at lave alverdens ting, herunder et tog og en racerbil. Det er jo en gave, når man, som jeg, ikke er så skarp til det der med 3D.

Og så hele kagen, der ikke helt blev, som jeg havde ønsket. Men fødselsdagsbarnet fik lov til at pynte kagen sammen med mig. Og så må man jo lægge kagedekorations ambitionerne på hylden, men til gengæld har man en rigtig glad dreng, og der er også vigtigt.


Med andre ord, prøv lige mentalt at fjerne den grønne "græsplæne", blomsterne derpå, og de gule blomster i vandet. Indsæt i stedet nogle flere siv og græs, og måske endda en gul and, og så er vi lidt tættere på, hvad jeg havde planlagt. Og start så også en halv time tidligere!

Men den er da fin, ikke?

Fut fuuuut

1 comment:

Martha said...

Du er altid velkommen til at lave en födselsdagskage for mig og mine :)
Fantastisk!!!!