Saturday, February 25, 2012

Siden sidst

Vi har haft travlt siden sidst.

Samuel har sammen med lillebror Magnus lavet flere kreationer af den ene og den anden slags. En af de mest elskede er dog disse armbånd.


Mens lillebror tog sig en lur, kreerede Samuel 4 armbånd og en halskæde, der i den grad har vakt glæde. Især hos lillebror Magnus, der i den grad elsker at klæde sig ud. Perlerne er fra Tiger og en pose koster 10 kroner. Et fantastisk køb!

En anden dag hjalp de med at bage boller og muffins i vores nye ovn.


I lagde godt mærke til, at jeg brugte ordene "nye ovn", ikke? JEG ER SÅ GLAD!

Jeg har fået en ny, skøn, skøn ovn, der bare gør mit liv bedre hver dag. Ovnen var til under halv pris. En venlig far kørte den hjem til mig. En venlig Kim installerede den, og den har næsten været i brug lige siden.

Det er virkelig lykke. Der er jo ingen grænser for, hvad man kan lave i sådan en ovn. Og hvor hurtigt man kan lave det.

Jeg er forelsket! Tænk virkelig, at man kan få så meget lykke for 1499,-

Den nye ovn er en del af vores køkkenprojekt. Et projekt, der blev planlagt, da ældste sønnen blev født for fire år siden, og som jeg har ventet på at realisere lige siden.

Her er manden min ved at fjerne vores emfang. Forinden havde han fjernet samtlige hylder i hele køkkenet. Der var masser af plads på væggene, men til gengæld var al bordpladsen optaget af tallerkner, skåle, kopper, glas og så videre.

Og ja, det er sådan set vores køkken. Det er ret ... skal vi kalde det, intimt? Det lyder bedre end bette lille.


Og udsigten den anden vej, hvor man blandt andet kan se de forskellige farveprøver vi var igennem.


Vi kunne ikke finde den helt rigtige farve, så jeg endte med at blande den selv ud fra en grøn farve, en god klat hvid og så nogle forskellige sjatter farveprøver. Det blev rigtig godt!

Jeg blev dog lidt panikken, da det gik op for mig, at jeg kun havde blandet nok til at male en gang, og væggen virkelig havde brug for to gange maling. Det er altså en dum, dum situation at stå i.

Jeg blandede en portion til og efter et par forsøg var den lige i skabet. Jeg er stadig forvirret over, at det kunne lade sig gøre. Glad, men forvirret!

Nu er køkkenet malet hvidt, en væg er blevet grøn, en tallerkenrække er kommet op. Vi har fået et nyt modul ovre i hjørnet med mere bordplads og min elskede, elskede ovn. I dag kom to hylder op, så nu er vi der snart. Lige om lidt nærmest ...

Jeg glæder mig sådan, selv om jeg har svært ved at tro, at det overhovedet kan blive bedre end det er nu!

No comments: