Sunday, November 13, 2011

Bounty barer

For nyligt skrev jeg en besked på facebook til min kære søster om, at jeg havde købt ind til at lave hjemmelavede bounty barer næste gang, hun kom på besøg.

To af mine venner kommenterede straks beskeden med stor entusiasme.

Hvad jeg måske ikke lige havde fået sagt var, at det var bounty barer uden raffineret sukker og mælkeprodukter. Jeg er lidt usikker på, hvordan entusiasme-niveauet så havde været.

Nå men altså. Vi lavede dem, og søster Anne mener nok, at der er mulighed for forbedring. Hun var især forvirret over, at forholdet mellem nødder og kokos var 4:1.

"Det er jo bounty barer. Der skal da være mere kokos i!"

En anden ting, der er knap så bounty-agtig var karamellem deri, lavet af dadler ... eller vent, kan man overhovedet kalde det karamel, når det er lavet af dadler? Samuel spiste noget af det overskydende på sine knækbrød, og han virkede til at være ligeglad med, hvad det hed, og hvad det var lavet af.

Og så var der lige en enkelt detalje med, at forholdet mellem bountyfyld, karamel og chokoladecreme virker lidt skævt. Vi endte i hvert fald med en del overskydende karamel og chokoladecreme.

Billede fra Glød & Glæde med Raw Food af Vibeke Amdisen.

Men helt ærligt, lige meget om det er bountybarer eller nødde-kokos-karamel-barer eller hvad. De smagte fantastisk! FANTASTISK!

FANTASTISK!

Og det overskydende karamel og chokoladecreme blev blandet sammen og rørt med fint hakkede nødder, lidt havregryn og kokos og sat i køleskabet. Nu skal de bare trilles til kugler og rulles i kokos, hvis da ikke bedre halvdelen får spist dem først.

Hvis I også gerne vil prøve at lave skønne bounty barer, og ikke kan vente til, jeg får fedtet mig færdig til at skrive opskriften, så ligger den lige her.

1 comment:

The Evensens said...

de lyder nu meget gode.. men at kalde dem for bountybarer er nok lige at strække den lidt :-) .. mig bekendt er der hverken karamel eller nødder i bountybarer.